MoneyMonk Review: Voor ZZP’ers

Gemiddelde leestijd: 32 minuten

De MoneyMonk Review, in deze blog brengen we datgene onder de aandacht om te kijken of dit een geschikt boekhoudprogramma voor jou is. Daarom behandelen we uitgebreid de functionaliteiten. Hebben we zelf gekeken wat MoneyMonk voor jou te bieden heeft. Zetten we de voor-en nadelen voor jou op een rijtje.

Zo komt er een betrouwbare review tot stand. En proberen we jou te helpen om een geschikt boekhoudprogramma te vinden. Het is aan te raden om eens een proefabonnement bij MoneyMonk te nemen. Zo kan je zelf ook tot de ontdekking komen of het voor jou werkt. Het is de eerste 30 dagen gratis te gebruiken.

Start Jouw Gratis Proefabonnement bij MoneyMonk

  1. Ga naar de website via onderstaande button.
  2. Vul jouw gegevens in.
  3. Log daarna in, om eens rond te kijken in MoneyMonk.
  4. Bepaal of dit voor jou het juiste boekhoudprogramma is.
  5. Stel je vragen bij onduidelijkheden.
  6. Gratis proefperiode van 30 dagen voor elke ondernemer.
Gratis Starten Met MoneyMonk

Om je te laten navigeren naar de informatie die jou zoekt, volgt hier de inhoudsopgave:

Inhoudsopgave

Voor wie is MoneyMonk geschikt?

MoneyMonk is een administratiepakket voor ondernemers. Je moet hierbij denken aan projectmanagement en online boekhouden. Wat dit precies voor jou te bieden heeft lees je terug bij “Welke functies heeft MoneyMonk?”. Om terug te komen op de vraag voor wie is MoneyMonk geschikt? Daar is MoneyMonk heel duidelijk in. Zij richten zich op de dienstverlenende ondernemers. Om het nog beter te verduidelijken geven ze ook aan in welke branches ze veel klanten hebben zitten en waar juist niet. Zo kan jij eenvoudig bepalen of MoneyMonk ook voor jou geschikt is.

MoneyMonk is geschikt voor de dienstverlenende ondernemers in de braches:

  • Managementadvies
  • IT-dienstverlening
  • Onderwijs
  • Design
  • Fotografie
  • Vertaalbureau’s
  • Gezondheidszorg
  • Film en televisie
  • Kunst

Sterk punt voor MoneyMonk is dat ze ook eerlijk vermelden welke branches niet geschikt zijn. Dit zegt wat over de transparantie van MoneyMonk. Zit jij in de volgende branches, dan is MoneyMonk hoogst waarschijnlijk niet voor jou geschikt:

  • Webshops
  • Winkels
  • Horeca
  • Handel
  • Verenigingen
  • Stichting

Op de website van MoneyMonk kan je je een test doen om te kijken of het geschikt voor jou is. In deze test voer je alleen maar jouw bedrijfsnaam in. Er wordt vervolgens gekeken in het register van de Kamer van Koophandel. Je selecteert jouw bedrijf en daarna zie je het resultaat en dat kan onder andere zijn:

  • Gefeliciteerd MoneyMonk past bij jou
  • MoneyMonk past misschien bij jou
  • Sorry. MoneyMonk past waarschijnlijk niet bij jou

Benieuwd wat jou score is? Ga nu naar de website van MoneyMonk.

Welke functies heeft MoneyMonk?

De functies van MoneyMonk zijn onder te verdelen in functies die horen bij project management en online boekhouden. We gaan eerst kort toelichten welke functies er aanwezig zijn bij projectmanagement. Daarna de functies die horen bij online boekhouden. Jouw Project management zal uitstekend aansluiten bij jouw boekhouding.

Project Management

Bij Project Management zijn er mogelijkheden in de volgende onderdelen:

  • Offertes
  • Projecten
  • Urenregistratie
  • Rittenregistratie
  • Onkosten
  • Factureren van je uren, ritten en onkosten

Offertes

Met MoneyMonk kan je eenvoudig offertes maken en vervolgens opsturen. Daarna is dezelfde offerte met één klik op de knop goed- of af te keuren. Wil je meer overzicht in je offerte dan geef je een status aan de offerte zoals in afwachting, afgewezen of goedgekeurd.

Vaak komt het voor dat je een vergelijkbare offerte dient te maken. Je kan dan simpel de offerte kopiëren en gebruiken voor een andere klant. Is je project klaar dan zet je jouw offerte om naar een factuur. Dit gebeurt in slechts één klik, omdat de veel van de gegevens zoals bij de offerte hetzelfde zijn.

Projecten

Je maakt projecten aan als je registraties wil gaan bijhouden. Zoals bijvoorbeeld uren die je aan een project wilt toekennen. Dit kunnen zowel projecten zijn voor klanten, maar ook interne projecten. Projecten van klanten kan je eenvoudig factureren. Daarnaast is het ook mogelijk om tarieven en budgetten in te stellen.

Urenregistratie

Uren registreren in MoneyMonk is heel eenvoudig. Dit doe je op een project en taak. Zo kan je zien hoeveel uur je hebt besteed. Dit alles wordt ook weergegeven in een dashboard, hier zie je onder andere het volgende op:

  • Aantal uren gewerkt per dag en week
  • Inzicht in je urencriterium
  • Aantal uren nog te factureren

Je kan jouw uren ook invullen via de app.

Rittenregistratie

Wil je jouw ritten bijhouden en registreren. Dan zit je hier goed, want MoneyMonk berekent de afstand van je gereden ritten automatisch uit. Ook kan je snel herhalingsritten toevoegen. Een goede rittenadministratie geeft je inzichten en duidelijke rapportages per klant, project of periode.

Onkosten

Heb je kosten gemaakt voor een project, registreer dit dan. Want zodra je deze mag doorberekenen, dan maak je hier eenvoudig een factuur van. Maar ook als je deze niet mag factureren is het aan te reden de kosten te registreren. Hierdoor kan je met bepaalde rapportages en inzichten de winstgevendheid van een project bepalen.

Factureren van je uren, ritten en onkosten

Het is al wel een paar keer benoemd, maar de registraties die je maakt van je uren, ritten en onkosten kan je simpel factureren. Vervolgens kan je ook een specificatie als bijlage toevoegen om te laten zien wat je daadwerkelijk hebt geschreven.

Online Boekhouden

Bij Online Boekhouden zijn er mogelijkheden in de volgende onderdelen:

  • Factureren
  • Bankkoppeling
  • Btw-aangifte
  • Scan & herken
  • E-mails
  • Winst- en verlies
  • Balans
  • Inzichten
  • Afschrijvingen

Factureren

Je kan snel facturen sturen in je eigen huisstijl. Daarmee wordt bedoel een eigen loge, briefpapieren en kleuren instellen. Nadat je een factuur hebt verstuurd en dat betaling laat op zich wachten. Dan kan je ook herinneringen en aanmaningen versturen. Je facturen kan je sneller laten betalen met iDEAL.

Het makkelijkste is om de facturen per mail te versturen en daarvan kan je ook de status inzien. Wilt jouw afnemer bepaalde bestanden bij de factuur? Dan kan je deze meesturen.

Bankkoppeling

Stop met handmatig boeken van je bankafschriften, want MoneyMonk heeft een bankkoppeling met alle Nederlandse banken. Hierbij is er onderscheid te maken tussen handmatige import en automatische bankkoppeling. Bij een handmatige import moet je eerst een bestand downloaden bij je internetbankieren. Dit bestand kan je dan importeren in MoneyMonk. Een automatische koppeling zorgt ervoor dat je deze handeling niet hoeft te doen. Want de koppeling zorgt ervoor dat de transacties van je bankafschriften automatisch opgehaald worden. In onderstaand overzicht zie je welke bankkoppelingen MoneyMonk aanbiedt per bank.

BankAutomatische bankkoppelingHandmatige bankkoppeling
ABN AMROJaJa
BUNQJaJa
INGJaJa
KNABJaJa
RabobankJaJa
SNSJaJa
RegiobankJaJa
ASNJaJa
TriodosJaJa
Deutsche BankNog nietJa

Btw-aangifte

Je hebt weinig tot nauwelijks werkt met je btw-aangifte. Deze wordt namelijk automatisch voor je uitgerekend. Mocht je kosten vergeten zijn vanuit een eerder kwartaal? Dan neem je deze mee in het huidige kwartaal. Ben je klaar met een periode? Dan leg je de btw-aangifte vast. Vervolgens ga je deze dan indienen bij de belastingdienst.

Scan & Herken

Met de app van MoneyMonk fotografeer je jouw bonnetjes. Deze komt daarna terecht in je bestanden en zo raak je zo nooit kwijt in MoneyMonk. Het handige is dat MoneyMonk de datum en het bedrag automatisch kan uitlezen. Op deze manier bespaar je tijd, want dat scheelt overtypen.

E-mails & status

Vanuit MoneyMonk verstuur je e-mails, dit kunnen bijvoorbeeld offertes en facturen zijn. Maar je wilt ook weten of de ontvanger deze mail heeft ontvangen. Daarom kan je per mail zien of deze is verzonden, ontvangen of geopend is. Zo kan je goed monitoren of alles wel goed verloopt.

Winst- en verliesrekening

Natuurlijk wil je weten of je winst of verlies maakt. Uiteraard heeft MoneyMonk hier een winst- en verliesrekening voor. Dit overzicht kan je raadplegen op welk moment je ook maar wilt.

Balans

Naast winst en verlies is het ook van belang dat je jouw schulden en bezittingen van je onderneming kent. Op de balans is dit allemaal terug te vinden.

Inzichten

Naast de balans en winst- en verliesrekening zijn er nog meer inzichten in MoneyMonk zoals:

  • Uren per klant
  • Openstaande facturen
  • Vergelijkingen maken met andere periodes
  • Diverse grafieken over je cijfers

Ook kan je een Auditfile downloaden mocht je gecontroleerd worden door de belastingdienst.

Afschrijvingen

Bij MoneyMonk gaan afschrijvingen automatisch. Jij voegt je bezittingen toe, kiest de afschrijfperiode en bepaal de restwaarde. Je krijgt dan een automatisch overzicht en het wordt verwerkt in je winst- en verliesrekening.

Wat is de prijs van MoneyMonk?

MoneyMonk kent drie abbonementsvormen:

  • Project Management
  • ZZP’er
  • MKB’er

Project Management bij is gratis te gebruiken. Je krijgt dan toegang tot alle functionaliteiten die horen bij Project Management. Dit is een handige instap voor ZZP’ers die net zijn begonnen en nog niet van start hoeven te gaan met een online boekhouden.

ZZP’er is voor een startende ondernemer die minder dan 1 jaar geleden is ingeschreven beschikbaar voor €10 per maand. Dit geldt voor de eerste 6 maanden. Daarna is de prijs voor MoneyMonk €20 per maand. Het eerste half jaar krijg je dus 50% korting. Je hebt toegang tot alle functionaliteiten van Project Management en Online boekhouden.

MKB’er is beschikbaar voor €40 per maand. Gericht op VOF’s en BV’s waar meerdere personen werkzaam zijn. Verder heb je dan uiteraard toegang tot alle functionaliteiten van Project Management en Online boekhouden. Dit alles inclusief 2 gebruikers die aan de slag kunnen gaan met MoneyMonk.

Hoe werkt MoneyMonk?

Om te kijken hoe MoneyMonk werkt, is dit hoofdstuk verdeeld in onderstaande onderdelen:

  • Hulp bij opstarten
  • Dashboard
  • Rapportages
  • Contacten
  • Offertes
  • Projecten
  • Uren
  • Ritten
  • Facturen
  • Inkoopfacturen
  • Bank / Kas
  • BTW-aangifte
  • Bezittingen
  • Boekhoudkundig
  • Verzonden mails

In dit alles biedt MoneyMonk jou wellicht handige functionaliteiten. Om daar zelf achter te komen, kan je het beste zelf een account aanmaken bij MoneyMonk.

Hulp bij opstarten

Zodra je een account hebt aangemaakt bij MoneyMonk, kom je voor de keuze te staan hoe je wilt gaan beginnen. Hierbij biedt MoneyMonk een aantal tools om je op weg te helpen, zoals:

  • 1 op 1 persoonlijke opstartservice
  • Stappenplan
  • Algemene rondleiding door het programma

Ik raad je aan om in ieder geval het stappenplan te doorlopen. Hiermee zit je direct de belangrijkste gegevens goed. Je start met gegevens goed zetten voor je banktransacties. Daarna ga je jouw eerste factuur opstellen. En tot slot stel je jouw gegevens in voor de app, 2FA en email. Zodra je dit hebt gedaan kan je gelijk beginnen met je administratie en boekhouding.

Dashboard

Bij het dashboard heb je inzicht in jouw boekhouding. Er worden daar onder andere de volgende gegevens getoond:

  • Te ontvangen en openstaande facturen
  • Te betalen en openstaande inkoopfacturen
  • Overzicht van te betalen btw over huidige periode en vorige
  • Het saldo op al jouw geldrekeningen
  • De financiële vooruitgang

Ook is er inzicht te verkrijgen in je Project management. Daar worden gegevens zoals te factureren uren, ritten en onkosten getoond en of je aan het urencriterium voldoet.

Rapportages

Hier heb je een uitgebreid overzicht van rapportages die je kan gaan draaien. Zo is er voor jouw financiële administratie een winst- en verliesrekening, balans, proef- en saldibalans en grootboekmutatiekaart.

Voor zowel facturen en inkoopfacturen kan je rapportages opvragen per:

  • Klant/leverancier
  • Maand
  • Kwartaal
  • Jaar
  • Openstaande verkoopfacturen/inkoopfacturen

Voor jouw uren, ritten en onkosten zijn er ook overzichtelijke rapportages op te vragen. Dit kan je doen per klant, project, maand, kwartaal en jaar. En het meest handige voor de ZZP”er is de voortgang van het urencriterium.

De rapportages voor jouw btw- en ICP-aangifte vind je hier ook terug.

En mocht je gegevens willen exporteren dan doe je dat ook vanuit rapportages. Zo kan je een Auditfile exporteren, maar ook andere gegevens kunnen geëxporteerd worden naar een CSV-bestand. Denk hierbij aan je uren, ritten en contacten die je in MoneyMonk hebt vastgelegd.

Contacten

Bij contacten heb je een overzicht van alle contacten die je hebt aangemaakt. Hier doe je ook nieuwe contacten toevoegen. Zodra je een contact toevoegt leg je de volgende gegevens vast:

  • Contactgegevens
  • Post- en bezoekadres
  • Bankgegevens
  • Betaalcondities voor verkoopfacturen en inkoopfacturen

Via contacten kan je ook naar instellingen gaan. Dit doe je als je bij jouw contacten bijvoorbeeld bepaalde standaarden wilt gaan instellen. Zo kan je onbeperkt vrije velden aanmaken. Deze vrije velden kan je dan weer vullen bij het contact. Ook krijgen jouw contacten een nummer wil je een afwijkend volgend nummer instellen dan kan dat ook hier.

Heb je te maken met bedrijven of particulieren? Hier leg je dan de standaardrechtsvorm vast voor jouw onderneming.

Tot slot heb je nog de mogelijkheid bij instellingen om contacten te importen en te exporteren.

Offertes

Maak hier jouw offerte aan of bekijk het overzicht van offertes dat je hebt gemaakt. Zodra je een offerte toevoegt, zorg je ervoor je een contact invult en vul je een omschrijving voor je producten en/of diensten in. De rest van de velden spreekt voor zich. Wil je een bestand toevoegen aan je offerte dan is dat ook mogelijk. Als je offerte klaar is kies je voor opslaan. Je krijgt dan een afdrukvoorbeeld te zien van je offerte.

Is deze niet naar wens? Zorg er dan voor dat je de offerte layout gaat instellen. Is deze wel naar wens? Dan kan je de offerte vastleggen. De offerte krijgt dan automatisch de status in afwachting. Je kan deze later aanpassen naar afgewezen of goedgekeurd. Om de offerte te versturen kan je deze in PDF downloaden of direct per mail verzenden.

Projecten

Als je kosten en opbrengsten wil gaan bijhouden, maak je een project aan. Je kan projecten aanmaken voor klanten, maar ook voor interne taken. Vervolgens is het belangrijk om een tarief in te stellen per project. Dit tarief kan je namelijk factureren. Het tarief kan je per uur of per taak instellen.

Om je projecten goed te beheren kan je specificaties instellen en taken toevoegen. Ook kan je kosten toevoegen aan een bepaald project.

Na het aanmaken van een project kan je dus kosten en opbrengsten bijhouden. Door alles goed te registeren wordt alles duidelijk weergegeven in een overzicht. In dit overzicht zie je jouw uren, ritten en onkosten. Welke kosten hiervan declarabel zijn en hoeveel je al gefactureerd hebt. Dit alles ook nog eens per maand.

Heb je een budget afgesproken? Dan kan je deze bij het project ook aanmaken. Zo kan je zien of je uiteindelijk binnen het budget bent gebleven. Is een project klaar of kan je een tussentijdse factuur sturen? Dan is dit ook eenvoudig vanuit een project voor elkaar te krijgen.

Uren

De uren die je maakt zijn simpel hier in te vullen per project en taak. Dit kan handmatig of je kan een timer starten. Het bevat veel handigheden zo is er een overzicht om je uren per dag, maand of week in te vullen. Uiteindelijk heb je per project een overzicht van je urenbesteding.

Ritten

Om ritten te gaan bijhouden, maak je eerst een voertuig aan. Je kan onbeperkt voertuigen invoeren. Bij een voertuig vul je de gegevens in die gevraagd worden zoals: merk, type, kenteken. Daarnaast ook of het een zakelijk of privébezit is. Nadat je de voertuigen hebt aangemaakt, kan je ritten toevoegen. Het spreekt voor zich hoe dit werkt. Uiteraard is er ook een overzicht van welke ritten je hebt gemaakt.

Je kan een rit opslaan als favoriete rit. Daarna kan je deze weer eenvoudig raadplegen en hoef je de gegevens niet op niet in te voeren. Handig als je vaak dezelfde ritten hebt. Een andere handige tool is gebruik maken van standaard tarieven voor je ritten.

Facturen

Maak facturen aan naar je klanten. De velden die je hier moet gaan vullen werken nagenoeg hetzelfde als bij een offerte. Dat maakt het gebruik van MoneyMonk lekker eenvoudig. Vanuit jouw facturen, is het ook mogelijk om direct een creditfactuur op te stellen. Uiteindelijk creëer je zo een overzicht van je facturen

Kan je jouw klanten periodiek factureren? Dan heb je de mogelijkheid om al deze facturen direct klaar te zetten tot een bepaalde periode. Er wordt dan automatisch een factuur geboekt en de factuur wordt ook automatisch verzonden mocht je dit willen.

Wil je bepaalde instellingen bij jouw facturatie anders zetten dan doe je dat bij instellingen. Handig kan bijvoorbeeld zijn wel of geen btw tonen bij particulieren of als je een bijlage wilt meesturen van je urenspecificatie is dat ook mogelijk. Zo zijn er nog enkele handige instellingen.

Inkoopfacturen

Dit kent eigenlijk exact dezelfde werking als facturen. Wat hier anders is dan bij facturen is dat je jouw PDF inkoopfactuur als bestand kan toevoegen. Zo kan je altijd zien welke factuur je daadwerkelijk hebt ingeboekt.

Bank / Kas

Boek al je bankafschriften en kassatransacties hier in. Het meest eenvoudige is dat je een directe bankkoppeling instelt, zodat de transacties automatisch opgehaald worden. Is dit niet mogelijk dan is de tweede optie een MT940-bestand downloaden en deze vervolgens te importeren. Dit is ook mogelijk met CSV-bestanden. Wil je handmatig jouw transacties invoeren dan is dat ook mogelijk. Een handige tool hierbij is het gebruik van suggestieregels.

BTW-aangifte

Ben je van plan om je btw-aangifte te doen? Dan heb je hier de juiste overzichten. Nadat je alles netjes hebt verwekt zul je zien dat alles netjes in de juiste rubriek is belandt. Er is helaas op dit moment nog geen directe btw-koppeling met de belastingdienst. Wel kan je jouw btw-periode per maand of kwartaal vastleggen. Hiermee zeg je eigenlijk dat dit jouw aangifte is voor deze periode. De vastgelegde btw-aangifte vind je terug bij aangifte overzicht. Naast de btw-aangifte vind je hier ook de ICP-aangifte terug, mocht je zaken doen met het buitenland. De werking ervan is exact hetzelfde als bij de btw-aangifte.

De daadwerkelijke btw-aangifte indienen die je dus via de belastingdienst. Hier vind je jouw overzicht van cijfers wat je dan dient in te vullen.

Bezittingen

Vaste activa registreren om vervolgens automatisch afschrijvingen te genereren? Dat doe je bij bezittingen. Je maakt hiervoor de bezittingen aan en vult o.a. de aanschafwaarde, afschrijfperiode en restwaarde in. Vervolgens krijg je dan een afschrijvingschema en kan je de afschrijvingen eenvoudig laten plaatsvinden in je boekhouding.

Om het uitrekenen van de afschrijvingen te vereenvoudigen kan je bezitting groepen aanmaken. Hier stel je een aantal standaardwaardes in die bij het desbetreffende bezit hoort.

Boekhoudkundig

In het gedeelte boekhoudkundig vind je alle journalen terug waar je in kan boeken. Daarnaast is er ook een overzicht van je grootboekrekeningschema en kan je hier nieuwe grootboekrekeningen toevoegen of bestaande grootboekrekeningen wijzigen.

Verder kan je hier memoriaalboekingen invoeren en ook jouw openingsbalans opstellen. Een openingsbalans stel je eenmalig in en dat doe je op het moment dat je gaat starten met je boekhouding. Dit zijn dus jouw startcijfers.

Bij boekjaren kan je jouw resultaat verwerken, je krijgt dan een overzicht waar in eerste instantie wordt gevraagd of je jouw boekhouding hebt gecontroleerd. In het overzicht zie je jouw omzet en jouw kosten die je hebt gemaakt. Als dit allemaal klopt kan je jouw resultaat verwerken.

Tot slot kan je nog een begroting opstellen voor je omzet en kosten. Met deze begroting kan je een vergelijking trekken met de huidige ingevoerde cijfers. Zo kan je kijken of je uitkomt op hetgeen wat je daadwerkelijk hebt begroot.

Bestanden

Hier kan je bestanden toevoegen zoals facturen of bonnetjes. Deze kan je daarna verwerken. Vervolgens wordt het bestand gescand op bedrag en datum. Op deze manier wordt er gekeken of het gekoppeld kan worden aan een transactie. Of je kan het invoeren als nieuwe inkoopfacturen. Voordeel is dan dat er een scan en herken oplossing over de PDF factuur gaat. Het komt dan automatisch met een boekingsvoorstel. Zo hoef je niet meer handmatig een inkoopfactuur in te boeken.

Uiteindelijk is het de bedoeling om al je bestanden te verwerken. Zo krijg je een overzicht van bestanden die onverwerkt en verwerkt zijn. Ook kan je het bestand naar de prullenbak verplaatsen. Heb je algemene bestanden, dan kan je deze in in het overzicht algemeen aanmaken.

Verzonden mails

Hier zie je alle mails die je hebt verzonden vanuit MoneyMonk. Dit kunnen bijvoorbeeld offertes en facturen zijn. Het is niet alleen een simpel overzicht, maar het laat ook zien of diegene daadwerkelijk geopend heeft. Zo weet je of de mail is aangekomen. Zo zijn er de statussen:

  • Wordt verzonden
  • Verzonden
  • Geopend
  • Niet bezorgd

Wat zijn de voor- en nadelen van MoneyMonk?

Voor MoneyMonk zetten we hier de voor- en nadelen op een rijtje. Wellicht staat er nog iets niet tussen, wat jij ook een voordeel of nadeel vindt. Heb je MoneyMonk uitgeprobeerd? Of ben je van plan dit te gaan doen. Dan hoeren we dat graag.

Voordelen van MoneyMonk

  • Offertes en facturen eenvoudig per mail te factureren.
  • Periodieke facturen instellen en factureren.
  • Mogelijkheid om met iDeal betalingen te doen.
  • Eigen factuur layout maken
  • Geen boekhoudkennis nodig, eenvoudig te gebruiken
  • Uren en ritten kunnen simpel geregistreerd worden.
  • Diverse koppelingen zoals KvK en verschillende banken.
  • Mobiele app voor als je onderweg met je boekhouding aan de slag wil.
  • Het programma werkt snel en is super eenvoudig
  • Scan & Herken Software beschikbaar voor herkenning inkoopfacturen en bonntjes.
  • Voordelige prijs

Nadelen van MoneyMonk

  • Geen mogelijkheid om UBL-facturen te versturen.
  • Online goedkeuring voor offertes is niet mogelijk
  • Na het versturen van betalingsherinneringen geen mogelijkheid voor incasso.
  • Geen directe koppeling met de belastingdienst.
  • Geen export mogelijk voor je betalingen bij de bank.

Beoordelingen van MoneyMonk (MoneyMonk review)

MoneyMonk is een simpel online boekhoudprogramma en daarom erg makkelijk te gebruiken. Heb je nog geen boekhoudkennis? Maak je dan geen zorgen, als jij ervoor gaat dan heb je dit snel onder de knie. Met andere woorden je bent weinig voorkennis nodig. Mocht je toch vragen hebben, dan word je super goed op weg geholpen. Er is een servicedesk bereikbaar, online ticket systeem, diverse helpfuncties en een stappenplan om te starten. Ik wil bijna zeggen, je moet goed je best doen om het niet aan de praat te krijgen.

Dit alles maakt het voor zelfstandige ondernemers een zeer gebruiksvriendelijk boekhoudprogramma. In andere boekhoudprogramma’s kost het starten soms wat tijd. Hier is de tijd die je er aan kwijt bent echt een stuk minder. Daarom vind ik het dus een echte aanrader. Dus heb je het nog niet uitgeprobeerd? Maak dan eens een proefaccount aan.

Je kan goed zien dat MoneyMonk gericht is op de dienstverlendende ZZP’er. Het scoort qua gebruiksvriendelijkheid erg hoog. Doordat ze zich op de ZZP’er richten zie je ook dat de functionaliteiten daar op afgestemd zijn. Dit is één van de grootste voordelen van MoneyMonk.

MoneyMonk biedt je ook veel tools om jouw tijd te besparen qua boekhouding, Zoals de mobiele app, hiermee kan je onderweg je administratie bijwerken. Denk ook aan de scan- en herken oplossing voor bonnetjes en facturen en een directe automatische bankkoppeling.

Minpunten zijn dat je geen UBL-facturen kan sturen en dat de btw-aangifte geen directe koppeling heeft met de belastingdienst. Ongetwijfeld zal dit er nog een keer komen. Zodra je met MoneyMonk werkt kan je zien met welke ideeën ze bezig zijn. Hier staat een btw-aangifte automatisch indienen ook tussen.

Tot slot nog iets over de support en prijs over MoneyMonk. Ten eerste is de support van MoneyMonk echt uitstekend. Je krijgt hulp bij het opstarten, ten alle tijde kan je de helpfunctie raadplegen, je kan tickets indienen en telefonisch contact opnemen. Zoals al een keer eerder genoemd, het is een grotere uitdaging om MoneyMonk niet aan de praat te krijgen.

Wat betreft de prijs, ik vind dat je echt waar voor je geld krijgt. Voor slechts €10 of €20 euro per maand kan jij je hele boekhouding doen. En daarnaast dus ook alle uren, ritten, offertes en projecten registreren.

MoneyMonk Review
MoneyMonk Review

Beoordeling door F. de Haan,

23 aug 2020
5

Uit deze MoneyMonk review komt een beoordeling tot stand van 5 sterren. Ondanks de minpunten dat je geen UBL-facturen kan sturen en de btw-aangifte ook niet direct opgestuurd kan worden. Deze minpunten belemmeren je niet in het gebruik van MoneyMonk. En als je het van te voren weet, is het uiteraard ook geen teleurstelling. Verder denk ik dat deze punten in de toekomst wel ontwikkeld zullen gaan worden.

Het fijne een MoneyMonk is dat je zonder veel inrichten en toestanden gelijk aan de slag kan. Ik ben er sterk van overtuigd dat dit voor de ZZP’er een van de makkelijkste boekhoudprogramma’s is die er zijn. Daarnaast kan je met elke vraag bij ze terecht. Het supportteam staat klaar om jou te helpen en verder op weg te helpen.

Deze beoordeling is tot stand gekomen door rekening te houden met:

  • De doelgroep van MoneyMonk, de dienstverlenende ZZP’er.
  • De functionaliteiten te testen.
  • Prijs die de dienstverlenende ZZP’er betaald voor het boekhoudprogramma.
  • Door alle voor- en nadelen af te wegen.

Nu starten met MoneyMonk

Ben jij een dienstverlenende ZZP’er? Doorloop dan eens de test op de website van MoneyMonk. Komt daar uit de MoneyMonk voor jou geschikt is? Maak dan eens gelijk een proefaccount aan bij MoneyMonk. Zo kom je er zelf ook achter of het een geschikt boekhoudprogramma voor jou is. Je kan gebruik maken van een 30 dagen gratis proefperiode.

Start Jouw Gratis Proefabonnement bij MoneyMonk

  1. Ga naar de website via onderstaande button.
  2. Vul jouw gegevens in.
  3. Log daarna in, om eens rond te kijken in MoneyMonk.
  4. Bepaal of dit voor jou het juiste boekhoudprogramma is.
  5. Stel je vragen bij onduidelijkheden.
  6. Gratis proefperiode van 30 dagen voor elke ondernemer.
Gratis Starten Met MoneyMonk

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Wij gebruiken cookies om onze website zo goed mogelijk te optimaliseren :). Meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close